Ulrika bannerbild

Ulrika Ewerman - Talare

Customer Experience (CX) Expert

Vägen till kunden

Under senare år har kundcentrering och Customer First blivit en självklarhet. Det finns knappast en företagsledning idag som inte skrivit ”kunden i centrum” i sina strategiska styrdokument och det mappas kundresor och samlas data om befintliga kunder som aldrig förr. En slagning på LinkedIn ger över 4 miljon träffar på personer som har “customer experience” i sin titel.

När kundcentrering börjar bli ett allmänt begrepp, ställer sig många nästa fråga;
Hur får vi det att hända? Hur kan vi börja göra och inte bara prata om att vi är kundcentrerade?

Ulrika Ewerman är expert inom CX (Customer Experience), kunddriven affärsutveckling och kunddriven organisationsutveckling på global nivå, och har 20 års erfarenhet som konsult (Veryday och McKinsey).

De senaste tre åren har hon jobbat som Head of Strategy och Head of CX på Volvo Car mobility (en tech start-up ägd av Volvo Cars). Där byggde hon en kundcentrerad organisation i en snabbfotad agil miljö.

Idag är Ulrika Ewerman konsult i eget bolag och hjälper företag att bli kundcentrerade. På riktigt.

Ulrika har jobbat med allt från frukostvanor i Latinamerika, internationella mobilitetstjänster, globala medtechjättar, flickors utsatthet i Nepal, fintechbolag i Schweiz och familjeföretag i inom tillverkningsindustrin i Norrlands inland. Alla uppdrag delar samma utmaning – Hur kan vi bli mer relevanta? Hur gör vi livet radikalt bättre för dem vi vill, och behöver, nå?

  • För vad är det som krävs för att ni ska bli mer relevanta och göra livet radikalt bättre för de kunder ni vill och behöver nå?
  • Räcker det med att R&D avdelningen jobbar med kundresor?
  • Räcker det med att titta på kunddata baserat på befintliga kunder?
  • Hur tar ni reda på vad kunderna vill ha om 5 år?
  • Och vet kunden verkligen alltid vad som är bäst för dem?

 

Ulrika Ewerman passar både för er som precis har börjat tala om kundcentrering i organisationen och för er som redan är etablerade och vill ta kundcentrering till nästa nivå.

Hon är även en mycket erfaren och inspirerande workshopledare och håller även interna utbildningar.

Boka en inspirerande föreläsning med Ulrika Ewerman hos oss på MySpeaker!

Populära rubriker: Vägen till kunden

Ulrika Ewerman profilbild

Ulrika Ewerman

Customer Experience (CX) Expert

Boka en talare:

Vi återkommer till dig om din förfrågan så snabbt som möjligt!

Ämnen: