Genom att driva innovation, utveckla strategier och identifiera morgondagens talanger bidrog mediepionjären Nicklas Hermansson till att Aftonbladet och Mittmedia förvandlades till digitala förebilder världen över – innan han blev kreativ chef på en av världens mest prisbelönta Brand Studios.
Nicklas Hermanssons specialitet är att visa vägen in i framtiden. Hans framtidsspaningar är spännande, läskiga, inspirerande och allt där i mellan. Han har en hög energi på scen och kan konsten att förmedla den energin till publiken. Med högt tempo och ett brinnande engagemang tar han oss på en visuell resa genom trender, begrepp och de fenomen som formar framtiden. En resa som ger massor med innovativa idéer och nya vinklar. Nicklas kombinerar gärna sina föreläsningar med en workshop i anslutning.
Oavsett plats, tid och roll har Nicklas Hermanssons mål alltid varit detsamma:
Att göra världen mer begriplig. Ur det föddes omvärldstjänsten NomoFomo (No More of Missing Out) som genom nyhetsbrev, poddar och föreläsningar förklarar trender, innovationer och företeelser som påverkar vår framtid.
Dessutom framtidsspanar Nicklas Hermansson i SVT Morgonstudion, Dagens Media och podcasten The Daily Messiah. De senaste åren har han därför synat närmare en miljon nyheter och forskningsrapporter för att förstå vart världen är på väg.