Fredrik Haghammar bannerbild

Fredrik Heghammar - Talare

CEO, Facilitator, Talare och Utbildare

Fredrik Heghammar är en gitarrtokig, notoriskt nyfiken innovationsexpert med lång erfarenhet från den digitala världen. Efter att ha avslutat sin utbildning vid Aviation School of Technology arbetade Fredrik som jetmotormekaniker, men växlade i mitten av 90-talet för att komma in i den digital världen och arbeta för legendariska företag som Framtidsfabriken, Abel & Baker, Perfect Fools och Jung Relations. Fredrik har under sitt yrkesliv parallellt jobbat med utbildning och började sedermera arbeta för Kommunikationsskolan Berghs School of Communication som programdirektör för programmet Advertising – Art Direction / Copywriting. 2013 flyttade Fredrik till New York för att arbeta för Google Creative Lab och Anomaly NYC.

Tillbaka i Stockholm, Sverige, startade Fredrik innovations byråerna Another Tomorrow, House of Sparks och nu senast innovations plattformen Hives.co med fokus på att hjälpa organisationer att innovera.

Fredrik Heghammar har lång erfarenhet av att tala offentligt och engagerats på evenemang runt om i världen så som: DigiGov, Cannes Lions, Globo Brazil, AdWeek NYC, Bett UK, Digital Marketing Conference Moscow, Annonsforum Köpenhamn, Stockholm Media Week, Nätverket Piraya, Inhouse, Kungliga Musikhögskolan, Berghs School of Communication, Hyper Island, Svensk-amerikanska handelskammaren och vid flera reklambyråer som ANRBBDO, Wieden Kennedy, McCann, Brindfors, Granath Euro RSCG, Ruth, Mindshare, Your Majesty och Anomaly för att bara nämna några.

 

Ny föreläsning

Kunden i processen, oväntat med självklart!

Tiden då vi med mördande reklam kunde sondmata våra kunder med budskap om att välja just vår tjänst eller vår produkt är tämligen en del av det förflutna. Lika mycket historia är det över långdragna dyra enkätundersökningar och data med ett passerat bäst före datum.

Nyckeln till att lyckas att attrahera nya kunder och ha kvar dem över tid är representation. Vi pratar alltså om något så självklart som att ha representation av kunden i vår process. På riktigt!

Fredrik Heghammar delar under sin föreläsning med sig av sin erfarenhet av hur man på bästa sätt kan jobba med kraften av olika perspektiv internt och externt. Hur man med metoder som Design Thinking och representation kan komma närmare sina kunder och upptäcka nya möjligheter och testa dom snabbt.

Fredrik berättar om hur man med inkluderande processer tar vara på hela kraften i sin organisation och hur man effektivare kan jobba med externa perspektiv så som partner och experter för att bredda sina lösningar.

Läs ett blogginlägg om föreläsningen.

 

Fredrik Heghammar är även workshopledare och utbildar inom innovationprocesser. Här kan du läsa mer om hans workshop Lär dig innovationsledning och var med och skapa framtiden!

Populära rubriker: Kraften i olika perspektiv | Prototyping | Hur man leder innovationsprocesser | Science of fiction | Från Lego till Google (min personliga resa)

Fredrik Haghammar profilbild

Fredrik Heghammar

CEO, Facilitator, Talare och Utbildare

Boka en talare:

Vi återkommer till dig om din förfrågan så snabbt som möjligt!

Ämnen: