Anders Parment bannerbild

Anders Parment - Talare

Ek. dr., Forskare, Författare

Anders Parment, ek. dr., forskar om förändrade köpbeteenden, generationsskillnader och framtidens arbetsmarknad. Utgångspunkten är att organisationer, chefer och medarbetare behöver förstå förändringar i marknadsomgivningen och i konsumentbeteende för att kunna utveckla en mer konkurrenskraftig verksamhet.

Föreläsningarna bygger på fakta och aktuell forskning om områden som digitalisering, urbanisering, polarisering, hållbarhet och en avreglerad arbetsmarknad samt vad detta innebär för organisationer. Många exempel ges på organisationer som ställer om trots tuffa utmaningar. I ett samhälle som glider isär är det viktigare än någonsin att vara trygg i sitt erbjudande och här visar Anders Parment hur organisationer kan lyckas genom att tro på sitt erbjudande och inte uppträda ängsligt. Allt kan fångas i olika nyckeltal för att säkerställa att resurser används rätt och att smarta lösningar belönas.

Anders Parment är en flerfaldigt prisbelönt talare som med gedigen kunskap, humor och utmanande frågor men en positiv attityd har hjälpt många företag, regioner och kommuner att utveckla sina kunderbjudanden och bli mer attraktiva arbetsgivare där mångfald i ålder, profil och bakgrund ses som en tillgång som hjälper organisationer att se fler lösningar på problem samt förstå och tilltala olika typer av kunder bättre.

Anders Parment har skrivit ett femtiotal böcker, senast Det ängsliga samhället, Unboxing Marketing och Marketing and Sustainability.

Aktuella teman:
– Pandemin som attitydtest – vinnare och förlorare bestämmer du!
– Arbetsmarknaden post Corona – gigjobbare, hemmasittare och ny syn på attraktivt arbete
.- Var utvecklas framtidens nav? En ödesfråga för marknadsförare
– Kunden har inte alltid rätt, och inte medarbetaren heller – enkätfällan som hinder för utveckling
– Hur hålla samman erbjudandet i ett samhälle som glider isär? Så byggs starka varumärken
– Smart, och inte så smart, marknadsföring – exempel från olika länder

Anders Parment är forskare vid Stockholm Business School/Stockholms universitet samt lärare vid Universität Innsbruck.

Populära rubriker: Pandemin, slutet för urbaniseringen? Staden, orten och landet post Corona | Var utvecklas framtidens nav? En ödesfråga för marknadsförare | Kunden har inte alltid rätt, och inte medarbetaren heller - enkätfällan som hinder för utveckling | Hur hålla samman erbjudandet i ett samhälle som glider isär? | Smart, och inte så smart, marknadsföring - exempel från olika länder

Anders Parment profilbild

Anders Parment

Ek. dr., Forskare, Författare

Boka en talare:

Vi återkommer till dig om din förfrågan så snabbt som möjligt!

Ämnen: