Världen digitaliseras snabbt, nu snabbare än någonsin, därför behöver vi investera i kundupplevelsen idag!
Vårt sätt att konsumera förändras, detta sker exponentiellt idag vilket innebär att vi måste kunna interagera enkelt och snabbt, det behöver vara lätt att köpa. Dessutom behöver tjänsten vara individuellt anpassad, datan finns, som kund förväntar vi oss att den används för att möta just mina behov.
Belinda Gerdt, har under de senaste 15 åren utvecklat den digitala verksamheten i en mer kundorienterad riktning i ett av världens mest värdefulla teknikföretag.
I mars 2021 blev hon vinnare i boktävlingen Gold Feather 2019, bäst digital kundupplevelse, (Alma Talent, medskrivare Sanna Eskelinen) ett sällsynt internationellt publiceringsavtal med Harper Collins, en av världens största förläggare, en av de stora fem förlag i USA.
Harper Collins publicerar en prisbelönt finsk företagsguide vars andemening är ”tänk stort”.
Tips för att utveckla kundupplevelsen
Nedan följer några av Belindas tankar om att utveckla kundupplevelsen i en digital värld:
TÄNK STORT! Det enda som hindrar oss från förändring är våra egna tankar.
1. Gör en lista över saker som frustrerar din kund. Tänk på hur dessa kan automatiseras eller elimineras genom att utnyttja teknik.
2. Utmana dig själv att tänka på de möjligheter som digitaliseringen erbjuder istället för hoten. Vilken är den största fördelen som digitaliseringen medför? Kanske kan det vara internationalisering, snabbt tillträde till nya marknader, den mest effektiva kundtjänsten i branschen? Låt problemen vara vägledande för nya innovativa lösningar.
3. Fokusera dina tankar på kunden, inte på dina konkurrenter. Så länge du har en utmärkt förståelse för dina kunders behov och kan svara på dem kommer du att ligga före dina konkurrenter. Vilka tre saker är viktigast för dina kunder?
Belinda Gerdts föreläsning och workshop om den digitala kundupplevelsen ger konkreta verktyg för att hantera den förändring som digitaliseringen medför. I hennes workshop lär du dig strategier för att utveckla kundupplevelsen, förståelse för företagsledningens perspektiv och slutligen konkreta övningar för hjälp att implementera detta i verksamheten.